Sköna måndag.

20121001-183509.jpg

20121001-183731.jpg
Idag har vi bara tagit det lugnt hemma eftersom jag inte kan avgöra om lilla e är sjuk, har varit sjuk eller kommer att bli sjuk. Han har även nå sorts utslag på kinden och runt munnen som jag måste komma underfund med innan vi bestämmer oss om dagis imorrn. Har varit skönt att bara vara hemma i alla fall, har inte samma behov just nu av att träffa folk hela tiden som jag tydligen haft innan eller så är det energin som börjar tryta :-P. Jag har istället njutit av att få ta hand om mina småttingar ordentligt istället…bäddat ner min stora tröttis i soffan och burit honom till sin säng när han somnade. Badat lillan och satt på fina kläder på henne. När jag gick in med en nybadad lillbrutta till en glad lilla e som vaknat, och lade henne bredvid honom på hans kudde och han smekte henne ömt över huvudet…ja Gud ja, då är det inte lätt att finna ord för hur mycket jag älskar de här små varelserna!!!! <3

Jag är så glad, för jag har haft sånna bra nätter på sistone också. Sen jag började med nattningsrutiner för b:et för ett par veckor sen, har det oftast hittills, gått väldigt lätt! Jag ammar, släcker ner i sovrummet, byter blöja, sätter på pyjamas och lägger henne i spjälsängen. Säger gonatt och sätter på speldosan. Oftast somnar hon ganska snart eller så ligger hon bara tyst och tittar tills hon tillslut somnar. Gråter hon, går jag in och ger henne nappen, stryker henne över huvudet….ibland blir det flera gånger, men jag tar aldrig upp henne och behöver det inte heller. Igår kväll åt hon vid 21, somnade kanske nån halvtimme senare. Jag gick och lade mig efter 23 nångång och hon vaknade och gnällde lite tyst efter 2. Ammade och nästa gång vaknade hon typ 6-7! Wiii!!!! :-D Däremot har jag ett annat stort problem….hon rör sig visst väldigt mycket i sängen! Jag har varit noga med att sätta fast täcket (eller påslakanet är det bara just nu) vid sidorna om madrassen så hon inte drar det över huvudet. I morse när jag kikade på henne hade hon hasat ner lite på kudden, tänkte inte så mycket mer på det. Nästa gång jag tittade såg jag bara ett upphöjt täcke…en liten kropp som inte syntes mer. Fy vilken panik!!! Men hon andades som tur är, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra inför natten :-/. Kudden är given att den tas bort nu i alla fall….men resten då, hon fryser väl utan filt?

Om heidi80d

32-årig ensamstående mamma till busigaste charmungen elton 2 år. Just nu gravid med 2:a barnet som väntas den 7/8. Jobbar som sjuksköterska på ortopedisk avdelning sen 7 år tillbaka. Älskar att varva mysiga mammalivet med lite galen fest, goda middagar, resor, shopping och annat smått och gott.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sköna måndag.

  1. Anonym skriver:

    Köp en sovpåse som man knäpper fast över pyjamasen! Finns i massor av olika varianter beroende på hur varmt bebis vill ha det!
    / en som har en bäbis som sover på tvären, uppochner och bakofram :)

    • Heidi skriver:

      Jo har tänkt på det men funderat på om man får vara rädd för att det blir för varmt istället :-P men tack, ska fundera vidare på det :-)

Kommentera

